Witam Was w świecie moich robótek.

Wszystkie prace na których widnieje moje logo zostały poczynione moimi rękoma i uwiecznione na zdjęciach. Jeśli któraś praca nie jest moja zaznaczam to w poście i umieszczam zdjęcie za pozwoleniem osoby która je zrobiła. Zdjęcia z podpisem "Silvanis" są moją własnością i kopiowanie, rozpowszechnianie bez mojej zgody i wiedzy jest zabronione.

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie w postaci drobnego komentarza.

Jeśli spodoba Ci się któraś z moich prac z przyjemnością wykonam ją dla Ciebie w takiej formie jak jest lub jaką sobie wymarzysz.

Obserwatorzy

niedziela, 14 kwietnia 2013

Mały tutorial jak zrobić broszkę na szydełku

We wcześniejszym poście pokazywałam szydełkową broszkę własnego pomysłu. Na prośbę blogowiczek pokażę jak ją zrobić. Zrobienie takiej broszki zajmuje 5-10 minut. 

W zależności jaka ma być duża dobieramy wełnę i szydełko. U mnie standardowa wełenka "Kotek" i szydełko nr 3



Na początek robimy 5 oczek łańcuszka i łączymy w kółko. Liczba oczek musi być nieparzysta ponieważ listki nie będą zbiegały się ze sobą.





Następnie w oczku przerabiamy 15 słupków i zamykamy oczkiem ścisłym.



Teraz robimy 3 oczka łańcuszka i 29 (po 2 słupki na każde oczko) słupków zamykając oczkiem ścisłym.




Znowu 3 oczka łańcuszka i 29 (po jednym w każdym oczku) słupków zamykając oczkiem ścisłym.

 

Znowu 3 oczka łańcuszka i nabieramy wełnę na szydełko tak jak do słupka z tym że go nie przerabiamy a wbijamy w pierwsze oczko naszego kółka i wyciągamy do góry. Tą czynność powtarzamy trzy razy wbijając szydełko w to samo oczko. Wychodzi nam coś takiego.

Przeciągamy nitkę przez wszystkie oczka które mamy na szydełku.

I robimy 3 oczka łańcuszka.

Następnie łańcuszek łączymy oczkiem ścisłym z kolejnym oczkiem naszego kółka. 
Dlatego potrzebujemy liczbę oczek nieparzystą, bo na każdy listek idzie 3 oczka z kółka.

I tak przerabiamy nasze listki do końca kółka.



Nie obcinamy nitki tylko oczkami ścisłymi przerabiamy w trzecim rzędzie jeden słupek aż dojdziemy do drugiego rzędu. 

W drugim rzędzie znowu robimy 3 oczka łańcuszka i przeciągamy 3 razy nitkę tak jak do słupka z tym że nie wbijamy go w oczko a przerabiamy słupek. 
Przeciągamy nitkę przez wszystkie oczka na szydełku zakańczamy oczkiem ścisłym po czym robimy 3 oczka łańcuszka które przerabiamy na tym samym słupku. 

Teraz kolejne 3 oczka łańcuszka. Opuszczamy 2 słupki i przerabiamy trzeci tak samo jak pierwszy. 

W ten sposób płatki kwiatka będą wychodziły przechylone .

Na koniec doszywamy guzik lub jakąś inną ozdobę, z drugiej strony przyklejamy na gorąco zapięcie do broszki i gotowe.

Czekam na Wasze broszki :)
 Mam nadzieję że tutorial jest w miarę przejrzysty. W razie wątpliwości proszę pisać zawsze odpowiem na pytania.














9 komentarzy:

  1. Fajna! Skorzystam ;o))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne :) pewnie skorzystam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo! Ja na pewno skorzystam. Zapraszam na wymiankę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik, dziękuję :-) Często robię szydełkowe czapeczki i myślę, że taka broszka-kwiatek świetnie się nada do ich ozdabiania :-)Spróbuję i dam znać jak mi wyszło :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiatowa broszka jest piękna

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam kwiatki według Twojego przepisu, wyszły bardzo ładne, jeszcze raz dzięki za tutorial :-) Szczegóły na www.creadivvva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Broszka cudna ale szydełko to dla mnie jakaś czarna magia wiec podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tutek, aż zaczynam żałować, że nie posługuję się szydełkiem;)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam czytać Wasze komentarze one dodają mi sił żeby tworzyć kolejne prace.